فرازش

روزمره‌گی‌های آدمی که دلش می‌خواست یک روز دل همه‌ی آدم‌ها را به دست بیاورد

فرازش

روزمره‌گی‌های آدمی که دلش می‌خواست یک روز دل همه‌ی آدم‌ها را به دست بیاورد

فرازش

فرازش به معنی صعود است. در نجوم به نقطه‌ای که مدار حرکت یک ستاره در موقع حرکت به سمت شمال، استوا را قطع می‌کند گره فرازشی یا گره صعودی می‌گویند. دوست دارم آن لحظه‌ی ناب فرازش را در زندگی‌ام تجربه کنم. گره‌های ذهنی‌م را یکی‌یکی باز کنم و ازشان رد شوم و صعود کنم؛ صعودی بی‌بازگشت.

مادر دل نازک

چهارشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۸:۵۰ ب.ظ

چهار مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰ صبح

می‌گن دغدغه‌ها و نگرانی‌های مادرها درباره بچه‌هاشون از همان مرحله جنینی و در بطن مادر شروع می‌شود و تا پیر شدنِ بچه‌هاشان ادامه دارد.

امروز درست وسط دانشگاه زیر درخت بید مجنون، روبه‌روی قبور شهدای گمنام دانشگاه نشستم و یک دل سیر و با صدای بلند گریه کردم،‌کسی اون دور و بر نبود و خلوت بود و تک و توک آدم‌هایی هم که من را در این وضعیت می‌دیدن یحتمل با خودشان فکر می‌کردند که عجب آدم مخلصی‌ست که اینطور برای شهدا گریه می‌کند. خب ماجرا این نبود و من نمی‌دانم که چرا این‌طوری گریه می‌کردم. یادم نمی‌آید که انقدر آدم دل‌نازکی بوده باشم که با جواب نه شنیدن و بی‌توجهی به حرف‌هایم این‌طور به گریه بیفتم. اما می‌دانم چرا گریه می‌کردم در آن لحظات فقط به تو،‌ به نورای عزیزم فکر می‌کردم و بخاطر تو بود که گریه‌ام گرفته بود تمام بدو بدوهای اون روز من در اتاق‌های دانشگاه بخاطر تو بود.

همانجا بود که با خودم گفتم اگر عمر من به دنیا قد داد و بزرگ شدنت را دیدم نمی‌گذارم در این کشور اگر شرایط همچنان همین‌طور بود درس بخوانی.

پ.ن: البته بعدش هم در حالی که هنوز داشتم اشک و فین‌م را با هم و یک جا پاک می‌کردم یک نارنگی سبز بزرگ با هم خوردیم و رفتیم سر کلاس :)

 

  • مهسا قربانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی