فرازش

روزمره‌گی‌های آدمی که دلش می‌خواست یک روز دل همه‌ی آدم‌ها را به دست بیاورد

فرازش

روزمره‌گی‌های آدمی که دلش می‌خواست یک روز دل همه‌ی آدم‌ها را به دست بیاورد

فرازش

فرازش به معنی صعود است. در نجوم به نقطه‌ای که مدار حرکت یک ستاره در موقع حرکت به سمت شمال، استوا را قطع می‌کند گره فرازشی یا گره صعودی می‌گویند. دوست دارم آن لحظه‌ی ناب فرازش را در زندگی‌ام تجربه کنم. گره‌های ذهنی‌م را یکی‌یکی باز کنم و ازشان رد شوم و صعود کنم؛ صعودی بی‌بازگشت.

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

آیات سوره آل‌عمران را می‌خواندم. رسیدم به آیه‌ی معروفی که بارها دیده‌ام و بارها خوانده بودم «لن تنالو البرَّ حتیّ تُنفقوا ممّآ تُحبون و ما تُنفقوا من شیءٍ فاءنّ الله به‌ِ علیمٌ» ... از آنچه دوست دارید انفاق کنید... .

دستانم خالی‌تر از آن است که چیزی برای انفاق داشته باشم. فکر کردم چه چیزی دوست دارم به من برسد از آدم‌های دوروبرم و حتی آدم‌های دورتر و من را خوشحال می‌کند. چیزهای ارزشمند زیادی مثل: محترمم بدانند و احترامم کنند، مهربانی‌شان نصیبم شود و خشم و غضب‌شان را نبینم، حالِ خوششان را با من شریک شوند و هرزگاهی هم یادم کنند و احوال‌پرسم باشند. خب اینها چیزهای زیادی ست و ارزشمند. همین‌ها می‌تواند بزرگترین دارایی من باشد که من دوست دارم برای خودم داشته باشم پس می‌شود این‌ها را هم انفاق کرد و خوش‌بین بود به رحمت خدا. انفاق که فقط مال و ثروت نیست، احترام و مهربانی و حالِ خوش و یاد هم بودن را هم انفاق کنیم در راه خدا. این همه‌ی آنچه است که از دستم بر می‌آید.

  • مهسا قربانی