فرازش

روزمره‌گی‌های آدمی که دلش می‌خواست یک روز دل همه‌ی آدم‌ها را به دست بیاورد

فرازش

روزمره‌گی‌های آدمی که دلش می‌خواست یک روز دل همه‌ی آدم‌ها را به دست بیاورد

فرازش

فرازش به معنی صعود است. در نجوم به نقطه‌ای که مدار حرکت یک ستاره در موقع حرکت به سمت شمال، استوا را قطع می‌کند گره فرازشی یا گره صعودی می‌گویند. دوست دارم آن لحظه‌ی ناب فرازش را در زندگی‌ام تجربه کنم. گره‌های ذهنی‌م را یکی‌یکی باز کنم و ازشان رد شوم و صعود کنم؛ صعودی بی‌بازگشت.

اینجا آغاز قصه‌ی مادرانه‌ی من است

چهارشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۳ ق.ظ

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

 من مادر شدم

خب اگر دکتر‌ها درست گفته باشند در هفت هفته و یک روزگی بسر می‌برم و هنوز نمی‌دانم تو قرار است نورای ما باشی یا زهیر. هرچه که هستی باش همین که سالم باشی کافی‌ست. الان تمشک صدایت می‌کنیم. قدت اندازه‌ی یک تمشک سرخه و من و بابات تمام این هفته به همین اسم صدایت می‌کنیم. هفته پیش دکمه بودی و هفته قبلش هم عدس.

و اما این روز‌ها حال خوشی ندارم صبح تا بعدظهر حال زاری دارم،‌ حالت تهوع دارم و بدن درد و خستگی و بی‌رمقی‌م زیاده. یه جوریم که حال هیچ‌کس را ندارم، هر چی می‌خورم بلافاصله احساس تهوع بهم دست می‌ده و پس خیلی چیزی نمی‌تونم بخورم در نتیجه هی بی‌حال‌تر می‌شم و وزن از دست می‌دهم. البته به گفته‌ی دکترم در ماه‌های ابتدایی این حالت طبیعی‌ست.

روزهای جدیدم پر است از نگرانی‌های جدید، هم نگران تمشک هستم و هم نگران روزهای پیش‌رویم. نمی‌دانم قرار است چه چیزهایی اتفاق بیفتد. از حال جسمی و تغییر ظاهری تا تغییرات اساسی‌تر زندگی‌مان. اینکه تمشک جان با من راه می‌آید و با این وضع جدیدم می‌توانم مدرسه و دانشگاه بروم؟ کار پایان‌نامه‌ام پیش می‌رود؟ نمی‌دانم، ترجیح می‌دم این روزها فقط به شنبه‌ آینده فکر کنم که قرار است بروم سونوگرافی و صدای قلبت را بشنوم این هیجان‌انگیز ترین قسمت این روز‌هاست فعلا.

  • مهسا قربانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی